5 top tips voor een betere LinkedIn post

5 top tips voor een betere LinkedIn post

5 top tips voor LinkedIn.

Vooral in B2B is LinkedIn het aangewezen social media platform. Via LinkedIn kun je makkelijk informatie delen met je doelgroep, je kennis en kunde over een bepaald onderwerp naar voren brengen en traffic genereren naar je website voor meer conversie. Of je nu zelf stukjes schrijft en deze op je website plaats, of iemand anders het laat doen of dat je via ChatGPT of andere AI oplossingen wat laat schrijven, het is handig een paar vuist regels in acht te nemen om de effectiviteit van je LinkedIn posts te vergroten.

  1. Zorg dat je binnenkomt bij je doelgroep in de eerste paar zinnen. Zoals bekend is iedereen overdonderd met informatie die je gedurende de dag voorgeschoteld krijgt. Of het nu via radio, tv, of andere media is, internet, straat communicatie enzovoorts. Dus als je doelgroep al op LinkedIn onderweg is, zorg dan dat je ze direct interesseert. Dus geen lange artikelen in je post, maar een korte, intrigerende regel die je doelgroep laat doorlinken naar je website. Probeer nieuwsgierigheid op te wekken die aanzetten tot actie (en het gevoel geven dat als je dat niet doet, je iets mist). Ook een goede, sterke visual of filmpje is daarbij van belang. Heb je meer te vertellen? Prima, schrijf een artikeltje op je website en link daar naar toe.
  2. Over het algemeen zul je posten op een company pagina. Dat is ook prima, maar wees ervan bewust dat mensen over het algemeen graag mensen volgt en niet bedrijven. En als je al bedrijven volgt, dan zijn het die merken die iets bij je bewegen. Niet een merk boormachines of wandpluggen. Dus zorg ervoor dat mensen binnen het bedrijf deze informatie van de company pagina doorzetten, liefst met een opmerking erbij waarom het de moeite waard is om te lezen. Dat kan vanuit hun eigen expertise zijn, des te beter. Mocht de tekst al iets langer zijn, maak deze makkelijk te lezen. Gebruik witregels tussen alinea’s en bullit points indien mogelijk. Lijstjes (zoals deze) werken ook prima.
  3. Tag bedrijven of personen voor wie het relevant is. Natuurlijk wel relevante tags zodat het zinvol is. Dit genereert meer traffic met als gevolg meer website verkeer. Je kunt zowel vanuit je eigen account naar je company page linken als vice versa.
  4. Een uitdaging in de B2B wereld is om posts te schrijven die raken. Probeer er een verhaal in te verwerken. Dat lukt zeker niet elke keer, maar zo af en toe is zeker mogelijk. Is er een case (gebruiker) van je product of dienst die je ten tonele kunt voeren? Dan doe dat zodat je post meer impact kan hebben. Probeer in de interesse van je doelgroep te ‘tappen’ zodat je boodschap optimaal relevant is.
  5. Rond je posts af met niet teveel en niet te weinig hashtags. 3 tot 5 hashtags is voldoende. Tools die je gebruikt hebben vaak suggesties voor hashtags. Probeer ook wederkerende hashtags te gebruiken, anders addeert het niet.

Mocht te echt niet lukken en ChatGPT bakt er ook niks van, dan kun je mij nog altijd vragen en ik schrijf de posts voor je.

Download de gratis whitepaper

Vul je naam en email adres in, en ontvang de whitepaper

Loading...